Treceți la conținutul principal

Trei motive pentru a verifica bonul fiscal la ieșirea din magazin

Mulți dintre noi nu cer și nu verifică bonul fiscal atunci când își fac cumpărăturile într-un magazin. Recunosc că și eu sunt cu musca pe căciulă la capitolul ăsta: uneori, când sunt grăbit, nu citesc ce scrie pe bonul fiscal primit sau, și mai rău, nici măcar nu aștept după el. Dacă am primit restul sau cardul, ies din magazin, înainte ca vânzătoarea să-mi poată oferi acest bon. Și totuși, lucrul ăsta e greșit, iar eu nu vă recomand să procedați în acest mod. Iată trei motive pentru a cere bon fiscal și a-l verifica înainte să ieșiți din magazin, mai ales atunci când faceți niște cumpărături serioase:

bon fiscal

1. Preț de raft diferit de prețul de casă


Fie că a uitat șeful de magazin sau de raion să actualizeze o etichetă de prețuri (se mai întâmplă, că și ei sunt oameni), fie magazinul folosește o tactică necinstită, de a îi atrage pe clienți cu promoții inexistente, sunt multe relatări pe net despre produse care la raft aveau un preț iar la casă altul. Evident, situația dezavantajoasă pentru client este cea în care prețul de raft al unui produs este mai mic decât cel de casă. Văzând un preț mic pe raft, vei fi tentat să cumperi acel produs, deși el are în realitate un preț mai mare și, dacă nu te uiți pe bon, vei pleca fără să observi că ai fost păcălit.

2. Unele casierițe pot greși


La un moment dat, am făcut niște cumpărături de la un mini-market din zona mea, iar la casă mi s-a cerut o anumită sumă. Nu mai rețin detaliile, dar știu că am făcut doi pași și apoi mi-am dat seama că suma respectivă este ceva mai mare decât trebuia, așa că am verificat bonul. Pe el aveam trecut un gramaj greșit la un produs și o apă minerală de 0.5 litri pe care nu o cumpărasem. M-am întors și i-am spus casieriței că mi-a tăiat un bon fiscal greșit. S-a scuzat și mi l-a rectificat, dându-mi înapoi diferența de bani. Era seară, probabil o fi fost obosită după o zi plină, așa că nu m-am supărat, dar dacă nu aș fi verificat, aș fi dat mai mulți bani decât trebuia.

3. Educarea vânzătorilor și patronilor de magazine


Nu contează că diferența de preț este mică sau mare. Chiar și o sumă de 2 lei ar trebui reclamată, pentru că sunt banii tăi și de ce să-i pierzi? Mai bine îți iei o gumă sau două pixuri sau o ciocolată de ei. Un baton de cereale. Un pachet de șervețele. O brichetă. Iată câte lucruri se pot cumpăra cu 2 lei! Dar mai important decât asta e faptul că dacă pleci fără să reclami iar vânzătoarea sau casierița îți trece un gramaj diferit la cartofi sau la struguri sau la orice altceva cu bună știință, atunci o să vadă că îi merge și o să continue să utilizeze astfel de tactici, în detrimentul tău și al tuturor clienților. Așa că este întotdeauna bine să fii atent și să ții la respectarea drepturilor tale.

Apropo, să știți că atunci când spun "casieriță" și "vânzătoare" nu sunt misogin, acolo pot fi foarte bine casieri și vânzători. Pur și simplu de obicei cele mai multe persoane care se angajează pe astfel de posturi sunt femei. Dar asta n-are nimic de a face cu impulsurile lor, bărbații au și ei exact aceleași calități sau defecte, doar că și le vor exprima, de obicei, în cadrul altor meserii.

4. (Bonus) Exersarea unor calități de buni gospodari


Am zis că vă dau trei motive, dar am încă unul, bonus: exersarea unor calități de planificare și administrare a banilor, precum și de autocontrol. Dacă veți fi mereu atenți cu ce și cât cumpărați, precum și suma pe care o scoateți din buzunar de fiecare dată, vă veți forma în timp un anumit spirit auto-critic care vă va ajuta să vă organizați mai bine, să vă administrați mai bine banii disponibili, să nu cădeți în cursa unor reclame care promovează produse de care nu aveți nevoie cu adevărat și să ajungeți, treptat, să economisiți tot mai mulți bani.

Iar economisirea banilor este chiar tema principală a acestui blog.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

LIDL are un nou site

LIDL este unul dintre magazinele pe care le vizitez cu regularitate. Într-un fel, faptul că locuiesc în provincie, într-un oraș mic, mă constrânge la asta, deoarece prin zonă nu există multe magazine mari. Pe de altă parte, mă declar mulțumit: LIDL îmi acoperă o mare parte din nevoile culinare iar uneori găsesc acolo lucruri interesante chiar din domeniul gadgeturilor sau vestimentar. De exemplu, am o geacă-fâș izolantă luată de acolo acum câțiva ani cu 40 de lei, care încă arată impecabil, și un aparat electric de ras, luat la reducere, cu 60 de lei. Dar dacă e un lucru care nu mi-a plăcut la LIDL, acela a fost site-ul. Era greoi, aglomerat, neatrăgător. Ei bine, recent am observat că site-ul lidl.ro are o cu totul altă față. Și de data asta arată mult mai bine.